We zijn er! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Merel Veen - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Merel Veen - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

En we zijn er! Eindelijk aangekomen in Nyeri. De reis is goed verlopen. Op zondag vertrok ik rond 7:15 van huis. Om 12 uur vlogen we richting Istanbul. Daar een overstap en 2 uur later vlogen we richting Nairobi. Om 1:00 (+1) kwamen we aan in Nairobi. We sliepen daar in een hostel en ik was blij toen ik eindelijk in mijn bed lag. Gisteren vertrokken we rond 12:45 uur richting Nyeri. We gingen met een matatu (busje) waarin je heel erg opgepropt zit maar gelukkig ben ik niet zo groot. Het verkeer was een grote chaos. Gelukkig kende de chauffeur het verkeer heel goed en het was ook wel een ervaring, veilig is anders maar het ging. De inhaalmaneuvres van die man waren toch wel indrukwekkend. Dwars door de berm, links of rechts inhalen maakt niet uit. Langzamerhand zagen wr het landschap veranderen. In Nairobi was gewoon overal wat. Mensen liepen ook echt overal, staken dwars de snelweg over. Hoe verder we richting Nyeri kwamen hoe groener het was. Nyeri ligt ook best hoog dus dat het is erg groen hier en ook niet zo heel warm. We slapen in een school. Op onze slaapzaal komen vandaag ook de meisjes van groep 5/6 nu nog vakantie hadden. De mensen zijn hier ontzettend aardig. Ook in de matatu ging iedereen zwaaien en groeten. En in de school probeert iedereen je zo goed mogelijk te helpen. Eten opscheppen, je alles aanwijzen. En 's avonds na het eten deden we spelletjes en sommige mensm van daar deden ook gewoon mee. Heel erg leuk en je voelt je ecgbllht heel welkom. Straks gaan we Nyeri zelf in, ik ben benieuwd! Liefs

• 01 Juli 2014 - 19:58

Lot En Vincent:

Lieve Merel,
    Wat fijn dat je veilig bent aangekomen! Wij zitten in de trein van schiphol naar Meppel. We hebben direct toen we weer internet hadden je vwrhaal gelezen. Heel veel plezier en succes. Volgens mij wordt en is dit al een super ervaring!
    Liefs,

• 02 Juli 2014 - 19:45

Tonnie En Ap:

Lieve Merel,

Na maanden van voorbereiding ben je nu al in Kenia. Een heel andere wereld??
    Ga je reisblog, je ervaringen nu elke dag of 3 dagen volgen. Geniet ervan.