Nog 1 nachtje - Reisverslag uit Dalfsen, Nederland van Merel Veen - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje - Reisverslag uit Dalfsen, Nederland van Merel Veen - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 Juni 2014 | Nederland, Dalfsen

Na een jaar vol met voorbereidingen is het nu wel heel dichtbij.
Nog 1 nachtje en dan is het zo ver, dan vertrekken we naar Kenia!
Ik zal deze reis gaan maken met 20 anderen tussen de leeftijd van 15-25 jaar en er zullen 2 begeleiders meegaan.
De reis is georganiseerd door OPIN, een organisatie die sinds 2006 projecten voor jongeren in Zuid-Afrika en Kenia organiseert.
Een deel van deze reis wordt gesubsidieerd door de overheid en in ruil daarvoor hebben wij een aantal dingen moeten doen.
Zo hebben we ieder voor zich 100 enquêtes laten invullen, die na de reis weer ingevuld moeten worden nadat we een presentatie gehouden hebben.
Ook hebben we geld op moeten halen wat rechtstreeks naar project in Nyeri zal gaan.
Iedereen moest individueel een bedrag van €750,- ophalen d.m.v. acties.
Zo heb ik samen met Romy en Linda een stamppotbuffet georganiseerd, kerstversieringen gemaakt en verkocht en zelf heb ik nog sieraden gemaakt en verkocht.
Ik heb heel veel geld opgehaald en iedereen die hier een bijdrage aan geleverd heeft heel erg bedankt!
Ik ga nu weer verder met inpakken en de laatste voorbereidingen.
Mijn backpack ligt al klaar en alle cadeautjes voor de kinderen daar zijn ook gekocht.
Via deze blog zal ik zo nu en dan een update geven over mijn ervaringen en als het lukt ook wat foto's plaatsen. Ik heb er heel veel zin in en leuk dat jullie mijn blog volgen!

Liefs, Merel

  • 30 Juni 2014 - 19:02

    Henny Nijveld:

    Lieve Merel, waarschijnlijk ben je onderhand wel op de plek van bestemming, hoop dat jullie en goede reis hebben gehad en Jos en ik wensen je een super tijd daar. Respect!

  • 01 Juli 2014 - 11:35

    Buddy OK Dontstop:

    Hallo Merel,

    Heel heel veel plezier en cultuur snuiven. Log ziet er nu al prima uit.

    Oscar

  • 02 Juli 2014 - 10:00

    Eddy-bert:

    Hoi Merel, wij wensen jou een goede tijd ver van hier.Geniet van alles wat je doet en ervaart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Op 29 juni 2014 zal ik vertrekken voor mijn reis naar Nyeri, Kenia. Deze reis is georganiseerd door OPIN en ik ga met een groep van 21 jongeren en 2 begeleiders. We zullen daar aan de slag gaan met de lokale bevolking en zullen ook een aantal dagen in een gastgezin verblijven en op excursies gaan. Op deze blog zal ik gedurende de 3 weken van ons verblijf iedereen op de hoogte houden over mijn ervaringen!

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 3182

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Kenia

Landen bezocht: