Bijna weer naar huis.. - Reisverslag uit Samburu, Kenia van Merel Veen - WaarBenJij.nu Bijna weer naar huis.. - Reisverslag uit Samburu, Kenia van Merel Veen - WaarBenJij.nu

Bijna weer naar huis..

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 Juli 2014 | Kenia, Samburu

Woensdag was de laatste werkdag. Ik mocht verven in het weeshuis en heb met Eva 3 badkamers geverfd. Ik vond het erg leuk om te doen op de laatste werkdag maar toch wel jammer dat het nu voorbij is. 's Middags gingen we de stad in en je kunt werkelijk waar overal afdingen, zelfs in winkels! Er staat namelijk nergens een prijs op, alleen in de supermarkt. Maar afdingen in de supermarkt is ook niet echt normaal. We weten dat ze bij ons met een hogere vraagprijs beginnen 'omdat we geld hebben' dus we proberen vrijwel altijd af te dingen wat meestal goed lukt. Donderdag gingen we nog voor de laatste keer langs de school om afscheid te nemen en onze spullen af te geven. We hebben namelijk spullen gekocht voor in het weeshuis van het extra geld wat een aantal van ons opgehaald hebben, zoals een koelkast, kookstel, borden, bekers, bestek etc. Ook hebben we afscheid genomen van de kinderen op de school waar we slapen 's avonds. Na heel wat tranen van de kinderen later gingen we slapen. De volgende ochtend zouden we vertrekken richting Samburu maar eerst moesten we nog afscheid nemen van the kitchen crew, PX en EG, 2 docenten waar we veel mee te maken hebben gehad. Was best lastig om afscheid te nemen omdat we zo veel met ze te maken hebben gehad. Uiteindelijk vertrokken we met de bus. We hebben in totaal 6uur in de bus gezeten. Toen kwamen we in een prachtig resort. We slapen in tenten maar eigenlijk zijn het hotelkamers met een tent eromheen. Het is hier prachtig en een hele andere wereld lijkt het wel. We zijn al een.aantal keer op safari geweest en dat is echt heel gaaf. We heb ebm leeuwen, cheetahs, luipaard, olifanten, everzwijnen en nog veel meer gezien. Ook is het gaaf om te zien dat de mensen hier in traditionele kleding lopen. We gaan zometeen weer terug naar Nairobi en vliegen vanacht. Wanneer ik thuis ben zal ik nog een blog posten met foto's. Veel liefs en tot snel

• 22 Juli 2014 - 17:33

Wil Oude Veldhuis:

welkom thuis Merel. Wat een ervaring, bijna niet allemaal ineens te vertellen.
    Zie graag de foto,s.
    liefs en groeten Wil.

Merel

Op 29 juni 2014 zal ik vertrekken voor mijn reis naar Nyeri, Kenia. Deze reis is georganiseerd door OPIN en ik ga met een groep van 21 jongeren en 2 begeleiders. We zullen daar aan de slag gaan met de lokale bevolking en zullen ook een aantal dagen in een gastgezin verblijven en op excursies gaan. Op deze blog zal ik gedurende de 3 weken van ons verblijf iedereen op de hoogte houden over mijn ervaringen!

Actief sinds 09 Juni 2014